Bloggarkiv

2008-05-23

Dags att göra klart

Att få lacken att härda utan att daggen förstörde glansen visade sig vara omöjligt. Efter att tredje lagret var målat satte jag upp täckställning och presenning övernatten och - Voila, högblankt och fint.
Lite penselränder, damm o.s.v finns lite här och där. Det går att fixa till riktigt bra med våtslip och rubbing. (Det finns ju 3 lager att slita på) Jag ger mig på de områden som jag retar mig på mest. Det andra får vara i dagsläget.




Nästa projekt blir att skruva tillbaks alla beslag mm. Jag har sparat de teakdetaljer som var OK. Efter en rejäl insats med slipmaskinen är det som nytt. Vissa delar är kasserade och skall läggas nytt. Halkskyddet framför masten är klart. Jag har kopierat originalet. Endast ribbor med ca 1cm mellanrum ingen nåt.




Nästa teakinsats blir winchplanen där jag tänkt lägga nåtad ribb. Jag har köpt billiga 12mm plank 120mm på Biltema. Dessa har jag tänkt att klyva till ribb med cirkelsågen. Den absolut billigaste lösningen.


Inga kommentarer: